Call centre zostało wymyślone prawie trzydzieści lat temu, w celu aktywnego kontaktu z klientem oraz sprawnego udzielania odpowiedzi na różnego rodzaju ich pytania. Z biegiem czasu zarządzania kontaktami z klientami rozwinęły się, zwiększając tym samym marketingowe możliwości w branży call centreCallcenter to branża, związana z telefoniczną obsługą klienta. Pracownicy takowej branży są zobowiązani do odpowiadania na telefony, zapytania dotyczące produktów oraz usług oferowanych przez daną firmę. Głównymi zadaniami call centre praca to przede wszystkim obsługa klientów oraz pozyskiwanie nowych klientów. Ważnym zadaniem jest także odbieranie połączeń wychodzących, jak i przyjmowanie reklamacji i zażaleń. Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii, do podstawowych form działania callcenter możemy zaliczyć, między innymi: kampanie telemarketingowe, obsługę infolinii, programy lojalnościowe, kontakt telefoniczny, mailowy oraz pocztowy, a także realizacja kampanii reklamowych w mediach.

Rozpoczęcie pracy w call centre

Na prace w branży callcenter zazwyczaj decydują się uczniowie i studenci, którzy nie mają bogatego doświadczenia i żadnych kwalifikacji. Każda otwarta osoba, pracowita, sumienna oraz pewna siebie ma ogromne szanse na prace w takowej branży. Możliwość pracy jest wiele. Każda firma to inne oferty. Call centre praca oferuje elastyczny grafik, dzięki czemu prace można podzielić z innymi zajęciami. Nie ukrywajmy, ale praca w callcentre nie kojarzy się nam z niczym przyjemnym. Obecnie osoby, które wydzwaniają do ludzi i proponują jakiekolwiek oferty nie są zbyt lubiane przez słuchaczy. Dlatego konsultanci muszą uodpornić się na zachowanie osób po drugiej stronie słuchawki. Przed podjęciem samodzielnej pracy, każdego czeka kilkudniowe szkolenie, które pozwoli wdrążyć się w rytm pracy. Na tego typu szkoleniach, nowo przyjęci pracownicy poznają techniki sprzedaży oraz sposoby efektywnej rozmowy z klientem.

Ponadto uczą się właściwości, cech oraz wszystkich podstawowych informacji o oferowanych produktach. Nabyte informacje pozwolą udzielić prawidłowych odpowiedzi na każde zadawane pytania oraz skierować najlepszą ofertę do konkretnego klienta. Praca w branży callcenter wiąże się z ogromnym stresem w trakcie wykonywanych obowiązków. Do tej pracy potrzebne są słuchawki nagłowne, telefon, komputer oraz dodatkowe notatki o aktualnych ofertach. Należy pamiętać, że w każdej firmie telemarketingowej są team leaderzy. Takie osoby mają pod sobą swoich podwładnych. Są to osoby, na które zawsze można liczyć i zwrócić się z prośbą lub wskazówką na dany temat. Team leaderzy odpowiadają za wyniki i pracę swojego całego zespołu.

Cała prawda o call centre

Pozytywy pracy w call center

Warto wspomnieć tu o braku wymaganego doświadczenia i szczególnych umiejętności. Prace w tej branży może podjąć większość chętnych bez względu na wiek i płeć. Większość firm oferuje elastyczne grafiki pracy, dzięki czemu możemy prace połączyć z innymi obowiązkami. Call centre pracazapewnia miesięczną wypłatę, w zależności od stopnia zaangażowania. Im bardziej zaangażujemy się w naszą pracę, tym większe osiągniemy zarobki. Szkolenia, na które musi uczęszczać każdy pracownik, bez wyjątku pozwalają na rozwijanie umiejętności i zwiększenia własnej pewności siebie. Praca jako konsultant telefoniczny pomaga uczyć się radzenia sobie ze stresem oraz prowadzenia z różnymi osobami. W tej pracy łatwo o awans, jeśli nasze wyniki są bardzo dobre i nasza praca wyróżnia się na tle innych pracowników.