Amax Mikołajki - Butikowy Hotel na Mazurach

Giżycko wspiera budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego
Centralny Port Komunikacyjny (CPK) ma na celu nie tylko zbudowanie nowoczesnego lotniska w centralnej Polsce, ale również stworzenie sieci nowych linii kolejowych. Projekt ten zyskuje wsparcie władz lokalnych, w tym również Giżycka, które widzi w nim szansę na rozwój i poprawę komunikacji. Stowarzyszenie "Tak dla CPK" planuje rozpocząć zbiórkę podpisów pod projektem ustawy, która zagwarantuje realizację tej inwestycji.

Giżycko wspiera inicjatywę budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego

Władze Giżycka z entuzjazmem podchodzą do projektu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK). Burmistrz Ewa Ostrowska podkreśla, że nowa linia kolejowa, która ma przebiegać przez miasto, jest niezbędna do jego rozwoju. "Dzięki linii prowadzącej z Warszawy przez Ostrołękę, Łomżę, Kolno i Pisz więcej osób będzie mogło wygodnie udać się na Mazury. To zatem szansa rozwojowa dla Giżycka" – mówi burmistrz.

Zastępca burmistrza, Kamil Wojciechowski, również wyraża poparcie dla inicjatywy. "Z radością przyjęliśmy informację o tym, że Stowarzyszenie 'Tak dla CPK' planuje zebrać 100 tysięcy podpisów pod projektem ustawy, dzięki której Centralny Port Komunikacyjny będzie musiał powstać. Nie chcemy, aby Giżycko zatrzymywało się w rozwoju. Dlatego wspieramy inicjatywę ustawodawczą" – dodaje Wojciechowski.

Rada Miejska popiera projekt CPK

Rada Miejska w Giżycku oficjalnie wsparła projekt budowy CPK, przyjmując stanowisko w tej sprawie na sesji, która odbyła się 20 czerwca 2024 roku. Władze miasta dostrzegają ogromne korzyści płynące z poprawy infrastruktury kolejowej, zwłaszcza w regionie warmińsko-mazurskim, który jest jednym z najbardziej wykluczonych komunikacyjnie w Polsce. Nowa linia kolejowa Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko ma przełamać te historyczne zaniedbania i znacząco poprawić dostępność komunikacyjną regionu.

Centralny Port Komunikacyjny: szansa na rozwój i modernizację

Projekt CPK przewiduje budowę nowoczesnego lotniska w centralnej Polsce, między Warszawą a Łodzią. Będzie to tzw. lotnisko "hubowe", czyli węzłowe, przesiadkowe. Polska jako jeden z większych krajów Unii Europejskiej nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału lotniczego. Największy polski port lotniczy – Lotnisko Chopina w Warszawie – nie znajduje się nawet w pierwszej dwudziestce europejskich lotnisk. Budowa CPK ma na celu zmianę tego stanu rzeczy, przynosząc korzyści zarówno budżetowi państwa, jak i obywatelom.

Stowarzyszenie "Tak dla CPK" i obywatelski projekt ustawy

Stowarzyszenie "Tak dla CPK", na czele którego stoi Maciej Wilk, dyrektor operacyjny Flair Airlines, dąży do podniesienia zobowiązań rządowych dotyczących CPK do rangi ustawy. Projekt ustawy ma zapewnić, że inwestycja nie zostanie zatrzymana i najważniejsze elementy, takie jak linia kolejowa szybkich prędkości między Warszawą a Łodzią oraz linia Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko, zostaną zrealizowane do 2030 roku.

Zbiórka podpisów pod projektem ustawy rozpocznie się 28 czerwca 2024 roku, a oficjalna inauguracja akcji odbędzie się na początku wakacji w Giżycku. Władze miasta zobowiązały się do wsparcia tej inicjatywy, widząc w niej ogromny potencjał dla rozwoju regionu.

Wszyscy zainteresowani mogą włączyć się w akcję zbierania podpisów, aby pomóc w realizacji tego ważnego dla Polski projektu. Szczegóły dotyczące procesu zbierania podpisów są dostępne na stronie internetowej stowarzyszenia.


Na podst. UM Giżycko