Dzielnicowi z Komendy Powiatowej Policji w Giżycku prowadzą działania w oparciu o opracowane plany działań priorytetowych dla swoich rejonów służbowych. Plan działań priorytetowych to narzędzie, które ma poprawić skuteczność współdziałania dzielnicowego z mieszkańcami.

Głównym zadaniem dzielnicowego jest bezpośredni kontakt z mieszkańcami, pomoc w rozwiązywaniu różnego rodzaju problemów oraz zapewnienie poczucia bezpieczeństwa w miejscu zamieszkania. Każdy dzielnicowy opracowuje plan priorytetowy. Jest to narzędzie, które ma uspołecznić zadania realizowane przez dzielnicowych i zwiększyć skuteczność współdziałania dzielnicowego z mieszkańcami na rzecz poprawy bezpieczeństwa w danym rejonie. W ramach planu priorytetowego dzielnicowy przez pół roku pracuje nad rozwiązaniem konkretnego problemu, który występujące w jego rejonie służbowym, a jest uciążliwy dla mieszkańców. Po upływie sześciu miesięcy kończy realizację planu, o ile osiągnie zakładane cele lub kontynuuje do czasu ich zrealizowania. Określone zadania wynikają z oczekiwań społecznych uzyskanych podczas spotkań, konsultacji, debat ze społeczeństwem oraz z bieżącej analizy zagrożeń.

Zadania jakie realizują w I półroczu 2023 roku dzielnicowi na terenie powiatu giżyckiego w poszczególnych rejonach przedstawiają się w następujący sposób:

Miasto i Gmina Giżycko

Rej. Nr 1 – st. asp. Edyta Zalewska – Wyeliminowanie przypadków spożywania alkoholu oraz zaśmiecanie w rejonie pr ul. Olsztyńskiej 5 w Giżycku.

Rej. Nr 2 – st. asp. Edyta Zalewska – Wyeliminowanie przypadków nieprawidłowego parkowania pojazdów na ul. Nowowiejskiej 35 w Giżycku.

Rej. Nr 3 – asp. Krzysztof Korecki – Wyeliminowanie przypadków spożywania alkoholu i zaśmiecania w rejonie ul. Mickiewicza 53 A w Giżycku.

Rej. Nr 4 – st. sierż. Michał Gajewski – Wyeliminowanie przypadków spożywania alkoholu i zaśmiecania w rejonie ul. Daszyńskiego 26 – 30 w Giżycku.

Rej. Nr 5 – asp. Krzysztof Korecki – Wyeliminowanie przypadków spożywania alkoholu i zaśmiecania w rejonie ul. Białostockiej 5 w Giżycku.

Rej. Nr 6 – mł. asp. Marcin Gregorczyk – Wyeliminowanie przypadków spożywania alkoholu i zaśmiecania w rejonie przystanku autobuskowego w m. Spytkowo.

Rej. Nr 7 – mł. asp. Marcin Gregorczyk – Wyeliminowanie przypadków spożywania alkoholu i zaśmiecania w rejonie wiaty rekreacyjnej przy ul. Olsztyńskiej 1A w Wilkasach oraz Promenady Niegocin.

Posterunek Policji w Wydminach

Gmina Kruklanki – st. sierż. Krystian Kurowski – Wyeliminowanie na ul. 22 Lipca w m. Kruklanki wałęsania się psów bez kontroli właścicieli.

Wydminy oraz Gmina Wydminy - st. sierż. Krystian Kurowski - Wyeliminowanie przypadków nieprawidłowego parkowania pojazdów na skrzyżowaniu ul. Grunwaldzkiej z ul. Dworcową w Wydminach.

Gmina Miłki – asp. Iwona Stankiewicz - Wyeliminowanie przypadków spożywania alkoholu i zaśmiecania w rejonie przystanku autobusowego przy ul. Giżyckiej w Miłkach.

Miasto i Gmina Ryn

Miasto Ryn – asp. szt. Kamil Aleksiun - Wyeliminowanie przypadków spożywania alkoholu i zaśmiecania w rejonie ul. Plac Wolności 4 w Rynie.

Gmina Ryn – asp. szt. Radosław Gembal - Wyeliminowanie przypadków spożywania alkoholu i zaśmiecania w rejonie sklepu spozywczego w m. Monetki.

Przypominamy, że w celu ułatwienia kontaktu z Policją oraz dzielnicowym przyporządkowanym do Państwa miejsca zamieszkania, stworzona została aplikacja mobilna „Moja Komenda”. Zawarte są w niej dane teleadresowe wszystkich jednostek Policji w kraju, jak również dane dzielnicowych, w tym numery telefonów oraz adresy e-mail, na które można przekazywać wszystkie informacje o zagrożeniach występujących w rejonie danego dzielnicowego.