Ukryte skarby Google Analytics

Jeśli sam zajmujesz się swoją stroną internetową, na pewno nie jest Ci obce Google Analitics. Jest to nieocenione narzędzie jeśli chodzi o pozycjonowanie strony. Ma ono wiele opcji, a my jako zwykli użytkownicy często nie wykorzystujemy wielu ukrytych i ciekawych funkcji. Jedną z nich jest przegląd widowni - Ta funkcja dostarcza informacji demograficznych o odwiedzających. Możesz sprawdzić, gdzie znajdują się odwiedzający, jaka jest ich płeć i do jakiej grupy wiekowej należą. Jest też podsumowanie kanałów - Ta funkcja pozwala sprawdzić, ilu użytkowników odwiedza poszczególne kanały marketingowe. Można również sprawdzić, ile czasu odwiedzający spędzają na stronie z każdego kanału.

Google Analytics odkrywa rąbka tajemnicy

Pulpit nawigacyjny Google Analytics to miejsce, w którym możesz znaleźć wszystkie dane dotyczące Twojej witryny w jednym miejscu. Możesz zobaczyć najważniejsze treści, główne źródła ruchu i najlepsze strony docelowe. Możesz również zobaczyć wahania ruchu w czasie oraz źródła ruchu w czasie. A ponieważ Google Analytics jest narzędziem przeznaczonym dla marketerów i właścicieli firm, ma wiele dodatkowych funkcji i informacji, które mogą pomóc w rozwoju Twojej firmy:

  • Wizualizacja lejka - ta funkcja pozwala zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający przechodzą przez proces konwersji.

  • Top Content - Ta funkcja pozwala zobaczyć, które treści na Twojej stronie internetowej cieszą się największym zaangażowaniem. Możesz zobaczyć, ile osób klika na poszczególne treści i ile czasu spędzają na poszczególnych stronach.

Jeśli masz witrynę eCommerce, z pewnością będziesz chciał korzystać z Google Analytics. Google Analytics pozwala śledzić najważniejsze informacje o Twojej witrynie eCommerce, aby pomóc Ci wprowadzić zmiany, które zwiększą Twoją sprzedaż:

  • Górna ścieżka konwersji - ta funkcja pokaże Ci, gdzie klikają Twoi potencjalni klienci i co robią na Twojej stronie przed dokonaniem zakupu. Pozwoli Ci to na wprowadzenie zmian na stronie, aby ułatwić proces konwersji.

  • Najpopularniejsze produkty - Ta funkcja pozwoli Ci zobaczyć, które produkty cieszą się największą popularnością. Pomoże to wprowadzić zmiany w witrynie, które zachęcą odwiedzających do zakupu produktów, które już się sprzedają.

Google Analytics to samo dobro!

Google Analytics to potężne darmowe narzędzie, które pomoże Ci dowiedzieć się więcej o odwiedzających Twoją witrynę i pomoże Ci wprowadzić zmiany, które zwiększą zaangażowanie i sprzedaż. Aby w pełni wykorzystać możliwości tego narzędzia, musisz śledzić zachowanie użytkowników i ich zaangażowanie w witrynę poprzez zdarzenia i lejki. Kiedy już wiesz, czego i jak oczekują użytkownicy, możesz wprowadzić na swojej stronie zmiany, które zwiększą sprzedaż i zaangażowanie.