Ukryte skarby Google Analytics

2 min czytania
Ukryte skarby Google Analytics

Ukryte skarby Google Analytics

Jeśli sam zajmujesz się swoją stroną internetową, na pewno nie jest Ci obce Google Analitics. Jest to nieocenione narzędzie jeśli chodzi o pozycjonowanie strony. Ma ono wiele opcji, a my jako zwykli użytkownicy często nie wykorzystujemy wielu ukrytych i ciekawych funkcji. Jedną z nich jest przegląd widowni - Ta funkcja dostarcza informacji demograficznych o odwiedzających. Możesz sprawdzić, gdzie znajdują się odwiedzający, jaka jest ich płeć i do jakiej grupy wiekowej należą. Jest też podsumowanie kanałów - Ta funkcja pozwala sprawdzić, ilu użytkowników odwiedza poszczególne kanały marketingowe. Można również sprawdzić, ile czasu odwiedzający spędzają na stronie z każdego kanału.

Google Analytics odkrywa rąbka tajemnicy

Pulpit nawigacyjny Google Analytics to miejsce, w którym możesz znaleźć wszystkie dane dotyczące Twojej witryny w jednym miejscu. Możesz zobaczyć najważniejsze treści, główne źródła ruchu i najlepsze strony docelowe. Możesz również zobaczyć wahania ruchu w czasie oraz źródła ruchu w czasie. A ponieważ Google Analytics jest narzędziem przeznaczonym dla marketerów i właścicieli firm, ma wiele dodatkowych funkcji i informacji, które mogą pomóc w rozwoju Twojej firmy:

  • Wizualizacja lejka - ta funkcja pozwala zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający przechodzą przez proces konwersji.

  • Top Content - Ta funkcja pozwala zobaczyć, które treści na Twojej stronie internetowej cieszą się największym zaangażowaniem. Możesz zobaczyć, ile osób klika na poszczególne treści i ile czasu spędzają na poszczególnych stronach.

Jeśli masz witrynę eCommerce, z pewnością będziesz chciał korzystać z Google Analytics. Google Analytics pozwala śledzić najważniejsze informacje o Twojej witrynie eCommerce, aby pomóc Ci wprowadzić zmiany, które zwiększą Twoją sprzedaż:

  • Górna ścieżka konwersji - ta funkcja pokaże Ci, gdzie klikają Twoi potencjalni klienci i co robią na Twojej stronie przed dokonaniem zakupu. Pozwoli Ci to na wprowadzenie zmian na stronie, aby ułatwić proces konwersji.

  • Najpopularniejsze produkty - Ta funkcja pozwoli Ci zobaczyć, które produkty cieszą się największą popularnością. Pomoże to wprowadzić zmiany w witrynie, które zachęcą odwiedzających do zakupu produktów, które już się sprzedają.

Google Analytics to samo dobro!

Google Analytics to potężne darmowe narzędzie, które pomoże Ci dowiedzieć się więcej o odwiedzających Twoją witrynę i pomoże Ci wprowadzić zmiany, które zwiększą zaangażowanie i sprzedaż. Aby w pełni wykorzystać możliwości tego narzędzia, musisz śledzić zachowanie użytkowników i ich zaangażowanie w witrynę poprzez zdarzenia i lejki. Kiedy już wiesz, czego i jak oczekują użytkownicy, możesz wprowadzić na swojej stronie zmiany, które zwiększą sprzedaż i zaangażowanie.

Autor: Materiał partnera

gizycko360_kf