Jak samemu zaprojektować wizytówki firmowe?

Prowadząc biznes, trzeba pamiętać o wielu rzeczach, a niezwykle ważne jest podtrzymywanie relacji biznesowych, pozyskiwanie nowych klientów i marketing. Do wszystkich tych trzech rzeczy potrzebne są wizytówki formowe, które można zaprojektować samemu.
Co powinna zawierać wizytówka?
Wizytówka służy przede wszystkim temu, aby osoba, która ją otrzymała, wiedziała, z kim rozmawiała i potrafiła się z tą osobą skontaktować. Dość często firmy mają potrzebę wydrukowania rozmaitych wizytówek dla różnych pracowników, a oprócz tego drukowane są ogólne wizytówki firmy. Ma to miejsce przede wszystkim w średnich i dużych przedsiębiorstwach.
Typowe wizytówki firmowe powinny zawierać podstawowy zestaw informacji o danej firmie, a więc imię i nazwisko właściciela wizytówki, zajmowane przez niego stanowisko, nazwę firmy i jej logo, a także dane adresowe i dane kontaktowe.
W wielu przypadkach podanie na niej danych adresowych nie będzie konieczne, zwłaszcza w przypadku, gdy klienci nie są zapraszani do siedziby firmy. Wielu jest też przedsiębiorców, którzy cały biznes prowadzą z domu sami, czy nawet zatrudniając pracowników. Ponieważ nie mają oni biura jako takiego, podanie jego adresu nie jest konieczne.
Co do danych kontaktowych, to bardzo często poza numerami telefonów i adresów e-mail, wiele firm zamieszcza na nich też informacje przydatne dla osób chcących się kontaktować z przedsiębiorstwem poprzez różne komunikatory i media społecznościowe, dlatego też często na wizytówkach można znaleźć kody QR i ich rozmaite odpowiedniki wdrożone przez różne platformy społecznościowe. Klient może taki kod zeskanować telefonem komórkowym i przenieść się od razu na profil firmowy, by zacząć interakcję z firmą.
Narzędzia do projektowania wizytówek
Wizytówki można tworzyć za pomocą różnych programów - zarówno płatnych, jak i darmowych. Takich narzędzi jest bardzo wiele i występują na każdym systemie operacyjnym i na każdym rodzaju platformy. Czy to komputer stacjonarny, laptop, smartfon, czy też tablet, na każdym z tych urządzeń da się stworzyć atrakcyjną wizytówkę.
Firmy z małym budżetem mogą to zrobić za pomocą otwartoźródłowych programów, czyli takich, które są całkowicie darmowe również do użytku komercyjnego, a tworzone są przez wolontariuszy. Wiele z nich istnieje już od bardzo wielu lat i w niczym nie ustępuje swoim komercyjnym odpowiednikom, chociaż ich wada może być mniej intuicyjny interfejs, który też często nie jest tak ergonomiczny, jak ma to miejsce w płatnych rozwiązaniach.
Dość tanią alternatywą dla drogich komercyjnych programów są też niedrogie narzędzia online, które opłaca się w modelu abonamentowym, a ich koszt to kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Takich narzędzi jest bardzo wiele, a ich model działania jest prosty i polega on na możliwości tworzenia różnych projektów z użyciem różnych elementów, arkuszy i baz darmowych elementów graficznych, które można wykorzystać zarówno w marketingu w mediach społecznościowych, jak i przy tworzeniu wizytówek.
Ważne jest przy tym, by pamiętać, że wizytówki firmowe przed drukowanie wizytówek , muszą być przekształcone najczęściej do przestrzeni barw CMYK, czyli przeznaczonej do druku. Nie każde narzędzie umożliwia pracę w tej przestrzeni, jednak istnieje wiele konwerterów, dzięki którym obraz zapisany w przestrzeni sRGB można zamienić na CMYK. Niektóre drukarnie jednak przyjmują pliki w przestrzeni sRGB, samodzielnie konwertując ją na odpowiednią.
Autor: Materiał partnera


