Od zawsze wiadomo, że im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania tym więcej wejść na stronę firmową oraz tym samym lepsza sprzedaż produktów i usług. Z roku na rok więc większą wagę przywiązuje się do tego, aby osiągnąć upragnione, wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania i aby jak najdłużej piastować to miejsce bez konieczności inwestowania dużych kwot pieniędzy.

Strategia działań zmienia się dynamicznie – kiedyś wystarczyło zaistnieć z linkiem zwrotnym na jak największej ilości stron internetowych, dzisiaj dużo bardziej liczy się jakość treści, które są skojarzone z takim linkiem zwrotnym. Z tego też powodu sporo mówi się o skuteczności jaką niesie ze sobą content marketing.

Czym jest content marketing?

Content marketing zajmuje się tworzeniem treści ukierunkowanych na potrzeby wybranej grupy odbiorców (wśród firm świadczących tego typu usługi znaleźć można profesjonalną agencję interaktywną https://kryzysowy.marketing/ ). Treść musi być przydatna i interesująca dla takiej grupy, co w konsekwencji może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Nie jest to jednak bezpośrednie działanie jak na przykład w przypadku reklamy za pomocą banerów. Treści mają na celu zainteresować odbiorcę, zachęcić do działania, zaspokoić jego potrzebę wiedzy. Jest to jednostronny przekaz reklamowy, a jego celem jest również budowanie długotrwałych relacji z odbiorcą. Z tego względu działania content marketingowe powinny być prowadzone w sposób regularny. Warto też zauważyć, że ta strategia marketingowa koncentruje się na tym, aby dane treści były same odnalezione przez użytkowników, na przykład poprzez wyszukiwarkę Google.

Lepsze efekty pozycjonowania z zastosowaniem content marketingu

Tworzeniem treści najczęściej zajmują się doświadczone agencje SEO lub agencje marketingowe. Świetnym przykładem jest 48 Media, która kompleksowo podchodzi do zadań związanych z promocją – planując oraz realizując zamierzone działania łącznie z tworzeniem odpowiednich treści i ich publikacją na stronach o wysokiej wartości dla wyszukiwarki Google. Ofertę można sprawdzić na stronie https://48media.pl

SEO, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, jest istotnym elementem działań content marketingu. Atrakcyjne, interesujące, unikalne i ciekawe treści są szybko dostrzeżone przez samych internautów, a także przez robota wyszukiwarki Google. Linki zwrotne publikowane w treści takich artykułów pomagają zwiększyć wiarygodność firmy oraz poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania. Przy tworzeniu treści ważne jest to, aby były odpowiednio nasycone słowami kluczowymi, które stanowią dla robota wyszukiwarki wyznacznik tego czego dotyczy dana treść. Frazy zastosowane w treściach content marketingowych wpływają bezpośrednio na sposób w jaki przebiega pozycjonowanie.

W jaki sposób content marketing wpływa na pozycjonowanie?