Zastanawiasz się, w jaki sposób Twoja strona internetowa może znaleźć się na czołowych pozycjach pośród wyników wyszukiwarki? Kluczem jest dopasowanie jej do wymagań algorytmów Google. Zwiększ grono swoich klientów i zadbaj o optymalizację witryny pod kątem SEO. W tym tekście znajdziesz informacje, których potrzebujesz, aby zatroszczyć się o większą widoczność Twojej strony w sieci. Dowiedz się, jak realnie zwiększyć grono potencjalnych klientów.
Czym jest SEO?
SEO (Search Engine Optimization) to inaczej, proces optymalizacji strony internetowej pod kątem zwiększenia jej widoczności w wyszukiwarkach. Celem tych działań jest uzyskanie jak najwyższego wyniku w organicznych wynikach wyszukiwania. Przypomnijmy, wyniki organiczne są bezpłatne.
Dobrze wypozycjonowana strona internetowa to podstawa skutecznej kampanii marketingowej. Poprawa widoczności witryny w sieci jest złożonym i wieloetapowym procesem, którego rdzeniem jest optymalizacja budowy strony i treści na niej zamieszczanych, a także działania prowadzone poza samą witryną. Tylko w ten sposób można sprostać wymaganiom algorytmów.
Działania mające poprawić widoczność strony w Google można podzielić na dwie zasadnicze grupy. Te wykonywane na stronie (on-site) i te wykonywane poza stroną (off-site).
Na czym polega optymalizacja SEO?
Celem optymalizacji SEO jest sprawienie, by po wpisaniu przez użytkownika słowa kluczowego do wyszukiwarki, Twoja witryna pojawiła się na jak najwyższej pozycji. Aby tego dokonać, potrzebne jest ulepszenie wszystkich elementów składowych strony. Każdy z nich ma wpływ na obraz ogółu.
A jest ich naprawdę mnóstwo. Lektura tego tekstu pozwoli Ci zapoznać się z podstawowymi zasadami rządzącymi optymalizacją SEO. Pozyskaną wiedzę możesz od razu przekuć w praktykę, jeśli posiadasz swoją stronę.
Na czym polega podstawa optymalizacji SEO?
Przyjrzyjmy się bliżej grupie aktywności on-site, czyli tych prowadzonych wewnątrz witryny. Możemy je podzielić na te tyczące się treści na stronie i te odnoszące się do technicznych aspektów działania witryny WWW.
Optymalizacja treści
Podstawowym kryterium pozycjonowania przez algorytmy jest obecność na stronie słów kluczowych. Powinny one znajdować się we wpisach na blogu oraz nazwach i opisach produktów, a także w metadanych. Pamiętaj przy tym, aby używać ich w jak najbardziej naturalny sposób. Odbiorcami tekstów nie jest tylko sztuczna inteligencja, ale przede wszystkim potencjalni klienci.
Zadbaj o jakość publikowanych treści. Powinny być one aktualizowane i dotyczyć bieżących kwestii z danej branży. Wyczerpuj temat i rozwijaj jego bardziej zawiłe aspekty. Zwróć uwagę na przejrzysty przekaz i atrakcyjną formę. Pomogą Ci w tym zwroty CTA (wezwania do działania), a także wypunktowania, pogrubienia czy dodatkowe elementy jak grafiki informacyjne. O wiele lepiej czyta się teksty, które są uporządkowane i nie odstręczają wzroku już samym układem akapitów.
Korzystaj z nagłówków i zwróć uwagę na ich hierarchię. Odpowiednie oznaczenie H1 (tytuł), H2 (nagłówek wyższego rzędu) i H3 (nagłówki niższego rzędu) porządkuje treść. Dzięki temu tekst staje się czytelny dla odbiorcy, a także robotów wyszukiwarki.
Optymalizacja metadanych
Każda strona internetowa powinna charakteryzować się unikalnym zestawem metadanych: meta title i meta description. Określenie ich jest niezwykle ważne. To dzięki meta tytułowi i meta opisowi algorytm rozpoznaje tematykę strony. Są to również pierwsze informacje, które użytkownik wyszukiwarki zobaczy w wynikach wyszukiwania. Postaraj się, by jak najbardziej oddawały treść zawartą na stronie, a jednocześnie zachęcały do zapoznania się z jej zawartością.
Optymalizacja grafik
Jak wspominaliśmy wcześniej, proces optymalizacji SEO jest skomplikowaną operacją. Dotyczyć ona będzie również grafik, które zamieszczasz na stronie internetowej. Każda z nich powinna być oznaczona za pomocą opisów alt.
Opisy te widoczne są, gdy z jakiegoś powodu zdjęcie nie załaduje się. Powinny wskazywać, co przedstawia grafika oraz zawierać słowa kluczowe. Dzięki temu algorytmy będą mogły lepiej zrozumieć tematykę witryny, a Ty wzmocnisz swoją obecność w sieci.
Optymalizacja struktury strony WWW
Niezbędnym działaniem wewnątrz witryny jest też optymalizacja adresów URL, by były one przyjazne dla użytkownika – czytelne i oddawały to, co znajduje się na danej stronie.
Zadbać należy również o linkowanie wewnętrzne. Twoja witryna powinna przenosić użytkownika z podstrony na podstronę, w taki sposób, by ten jak najwięcej czasu spędził, przeglądając jej zawartość. Linki wewnętrzne pozwalają maszynom wyszukiwarki lepiej poznać strukturę Twojej strony i kategoryzować jej zawartość. A to przekłada się na lepszą pozycję.
Pamiętaj, by regularnie sprawdzać, czy wszystkie linkowania na Twojej stronie działają poprawnie. W przypadku, gdy, któryś z odnośników nie działa, usuń go. Jeśli, któraś podstrona nie istnieje lub przestała działać, natychmiast ustaw przekierowanie.
Inne czynniki techniczne
Ważnym elementem każdej strony internetowej jest jej wygląd. Dziś coraz chętniej przeglądamy strony na smartfonach, dlatego niezwykle ważny jest sposób, w jaki witryna wyświetla się na urządzeniach przenośnych. Strony, które dopasują się do każdej wielkości ekranu, plasują się na wyższych pozycjach w Google.
Nie zapominaj o bezpieczeństwie swojej strony. Ważne jest by wdrożyć certyfikat SSL (Secure Socket Layer), który zadba o szyfrowanie i nawiązywanie bezpiecznego połączenia sieciowego. Dzięki temu unikniesz niemiłych sytuacji, które mogą być rezultatem np. cyberataku na witrynę.
Upewnij się, że strona działa szybko. Frustracja z powodu długiego czasu ładowania to jedna z głównych przyczyn, dla których użytkownicy decydują się opuścić witrynę przed zapoznaniem się z jej zawartością.
Działania off-site
Ostatnim elementem procesu optymalizacji SEO jest linkowanie zewnętrzne. Jest to proces pozyskiwania odnośników do Twojej witryny w różnych innych miejscach w Internecie. Pozwala ono na zwiększenie ruchu i lepszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Ważne jest, by pozyskiwać linki wyłącznie z zaufanych źródeł.
Jak zwiększyć widoczność strony i dotrzeć do klientów?
Dbanie o to, by witryna znajdowała się na dobrych pozycjach w wyszukiwarce to ciężka praca. O stronę troszczyć się trzeba cały czas i na bieżąco dostosowywać treści i rozwiązania technologiczne do zmieniających się algorytmów.
Dlatego też zastanów się nad powierzeniem optymalizacji SEO w ręce profesjonalistów. Agencja internetowa WeNet.pl od lat świadczy usługi w tym zakresie. Dzięki współpracy z doświadczonymi fachowcami, masz gwarancję, że Twoja witryna będzie lepiej zoptymalizowana od innych. Wybierając to rozwiązanie, możesz liczyć na w pełni spersonalizowaną obsługę, którą zapewniać będzie specjalnie wyznaczony dla Ciebie opiekun. O postępach prac dowiesz się dzięki okresowym raportom. Działania agencji skutecznie zwiększą ruch na stronie i przybliżają do realizacji kolejnych celów biznesowych. Sprawdź ofertę na WeNet.pl.