30-latka z Giżycka została oszukana przez fałszywego pracownika banku i policjanta. Mężczyźni podczas rozmowy telefonicznej zażądali przekazania pieniędzy na podane przez siebie konto bankowe za pomocą kodów BLIK. Kobieta straciła ponad 18 tys. złotych.

W środę (06.10.2021 r.) do Komendy Powiatowej Policji w Giżycku zgłosiła się mieszkanka Giżycka, która poinformowała, że straciła ponad 18 tys. złotych. Jak relacjonowała, zadzwoniła do niej osoba podająca się za pracownika banku, która poinformowała, że ktoś próbował wziąć na nią kredyt. Kolejny konsultant banku zaproponował wypłacenie wszystkich pieniędzy z konta w celu ich zabezpieczenia, co kobieta zrobiła. Do akcji również wkroczył rzekomy policjant, który potwierdził, że jest prowadzone postępowanie i być może padła ofiarą oszustwa. W efekcie za instrukcją konsultanta banku kobieta wpłaciła pieniądze na wskazane przez niego konto za pomocą kodu BLIK. W ten sposób 30-latka straciła ponad 18 tys. złotych.

Policjanci apelują do wszystkich o zachowanie ostrożności, czujności i zdrowego rozsądku, jeśli chodzi o przelewanie pieniędzy dla osób, z którymi rozmawiamy przez telefon, bądź poznaliśmy za pośrednictwem portali społecznościowych. Przestrzegajmy też naszych bliskich i znajomych przed tego typu oszustwami.